25.6.11

Sesi Bapak Bercerita - Buat Air

Secara dramatik bapak tepuk bahu saya, bergegar sikit medula oblongata saya.

"Ha, tadi kau tau tak ada orang SYABAS datang nak potong bekalan air kat kedai mak kau berniaga.."

Saya cuba buat macam muka terkejut sebab saya rasa saya macam dah mimpi pagi kelmarin pasal hal berkenaan.



"Tulah bapak dah cakap jangan lambat-lambat bayar bil, tengok la sekarang. Nasib baik bapak pujuk orang SYABAS tak reti bahasa tu." sambung bapak lagi.


"Hmm, bapak cakap apa kat orang tu pak?" tanya saya kepada bapak dengan nada mengeluh, walaupun sumpah tak ada niat pun nak mengeluh.


"Buat teh o' panas"


"Bapak bagi dia teh o' lah ye?" saya cuba mendapatkan kepastian.


"Bukanlah, kau tu buat lah air, petang-petang macam ni kan sedap kalau cicah teh o' dengan biskut Hup Seng, cerita tu nanti jelah bapak sambung"

No comments:

Post a Comment