14.10.11

Papayah

Bagaimana membuat popiah? Pertama-tama, siap-sediakan kasut Pallas tali sedikit, ambil dompet di atas almari biru dan pasang niat utk ke pasar malam di malam isnin, ahad malam isnin dan cari makcik penjual popiah.

Susah belajar degree ni. Lebih susah kalau takboleh transfer credit. Kena ambik balik subjek2 yang pernah belajar. Nak buat pandai boleh je, masalah sekarang bukannya pandai sangat.

How to survive in Shah Alam, Selangor Darul Ehsan? Pasang niat untuk tahan diri daripada tengok aurat makwe2 yang berkeliaran sepanjang masa. Macam 7-eleven. Nak beli nasi bungkus pun pakai seluar pendek a.k.a. spender yg dibenarkan. Terima kasihla sebab berusaha untuk menghiburkan nafus para lelaki kurang sembahyang.

Kenapa Restoran Barra tak sesuai untuk pasangan2 curang dating? Sebab nanti kena amik gambar oleh pengtangkap gambar di Barra lalu diupload ke FB fan pagenya. Kesian tak dapat cheat2.

Kenapa tak pernah tulis blog betul2? Sebab tak tulis, taip guna keyboard. Hehe. Kenapa lawak ni tak lawak? Sebab Man raja lawak sama tak lawak dgn Mamat sepah. 2-2 lawak bodoh. Kat sekolah mungkin pandai, tapi lawak tetap bodoh.

Kenapa penghisap rokok bodoh? Bodoh lagi? Ya, kali ni aku marah. Camni cerita dia, masa aku turun nak pergi kelas minggu lepas, Aku perasan ada puntung rokok dgn habuk2 neraka kat sipi2 lubang enjin kereta aku. Hati panas betul. Mula2 memang suspek '"celaka punya lelaki hisap rokok kat tingkat atas ni, babi keldai israel amerika punya malaun!" lebih kurang begitu aku marah-marah sebelum ke kelas. Lepas tu aku fikir, perempuan pun hisap gak, aku tarik balik tuduhan utk lelaki tadi, aku universal kan polisi kata-kata seranah tadi. "Sekarang bukan cerita pasal anjing tu encik, ni cerita pasal sampah" yang dgr Radio 9 Ujang mungkin tau dialog ni.

Kenapa kena campak kat bawah? Tak pikir kalau kena kereta orang? Sikit lagi masuk enjin kau tau? Kalau masuk camna? Ko nak lari? Mungkin aku hantar santau angin kalau hati jahat sangat. Lagi satu kau campak puntung rokok tu masa masih berbara lagi kan? Tak hilang bekas rokok tu ko tau? Bodohlah parent ko tempeleng kepala ko 3 kali sebelum tidur dulu. Ok, parent ko tak bodoh, ko je yg bodoh. Seronok betul membodohkan orang ni sebenarnya. Pergi meninggal lebih baik drpd ko menyusahkan org mcm tu.

Baik, dah selesai marah. Assignments banyak lagi. Saja tulis untuk show off saya ni student. Perlu? Tak,

#Random <-- selain twitter pun boleh je guna hashtag ni. Jgn gelabah.

No comments:

Post a Comment